Az e-napló vezetése I.

2014. június 3.

shutterstock_186822062Az e-napló vezetése két formában történhet. Általános esetben napi bejegyzéseket, rendkívüli esetekben eseti bejegyzéseket kell felvezetni a naplóba. Az utóbbi típusairól az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009-es kormányrendelet 2. mellékletének II. bekezdés 2. pontjában az eseti bejegyzésekben győződhetünk meg. Itt hangsúlyozom, hogy a munkaterület átadás-átvételét feltétlenül meg kell ejteni!

Az interneten elérhető jogszabály 27. §-át érdemes elolvasni, hiszen itt láthatjuk, hogy kik írhatnak és kik tekinthetnek be a fő- és alnaplókba. A hatósági naplóba a hatóságok tudnak dokumentumokat feltölteni. Ezt eseti bejegyzésként is felvezetik a naplóba.

shutterstock_159864257A gyűjtőnaplóba az építési-bontási hulladék-nyilvántartást, az építési termékekre vonatkozó teljesítménynyilatkozatokat, mérési jegyzőkönyveket, felülvizsgálati jegyzőkönyveket, elvégzett üzempróbák jegyzőkönyveit, üzembe helyezési vizsgálati tanúsítványokat, továbbá a fel nem sorolt minden további dokumentumot kell feltölteni.

A teljesítésigazolási napló 2014.03.15-től változott. Ettől a dátumtól kezdődően a naplónyitáskor már ide kell feltölteni a szerződéseket. Fontos tudni, hogy a felmérési naplót is ide kell feltölteni. (Ezt nem mindig kell vezetni). Erről részletesen a 28. § ír. Ennek vezetése különösen fontos, hiszen a gyakori felmérések készítésénél az építtető láthatja a számolt értékeket és utólagos elszámolás esetén a reklamációt elkerülhetjük vele.

shutterstock_139748584A teljesítésigazolási naplónak a műszaki átadás-átvételi eljárásában különösen fontos szerepe van. A műszaki átadás a kivitelező részéről a teljesítésigazolási naplóba feltöltött „készre jelentés”-sel kezdődik. (31. § (1) bekezdése). Ezt eseti bejegyzésként fel kell vezetni a naplóba, illetve az építtető felé jelezni kell, hogy a műszaki átadás-átvételére tűzzön ki időpontot. Erre az építtető vagy annak műszaki ellenőre megad egy időpontot, amelyen minden résztvevőnek jelen kell lennie, és eseti bejegyzéssel igazolnia kell. A bejárás során e-jegyzőkönyvet kell nyitni, amit a 32. § (5) bekezdésben leírt tartalommal kell felvenni. Ezt a megrendelőnek kell készítenie, hiszen ő hívta össze a résztvevőket.

Következő heti blogbejegyzésemből kiderül, hogy a sikeres építménybejárás után az e-napló vezetésekor milyen kötelező feladatok merülnek még fel. Tartsanak akkor is velem!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!
Kommentelj, vagy küldd el kérdésed, észrevételed
a blog@ujhazcentrum.hu e-mail címre.