Home office: Így alakítsa ki kreatív dolgozósarkát

2018. november 20.

Az otthoni munkavégzés számos előnnyel jár: a saját menetrend beállításának rugalmassága révén időt és energiát takaríthatunk meg, hiszen gyakorlatilag nem kell számolnunk a napi ingázással. Ahhoz azonban, hogy sikeresek legyünk benne, ki kell alakítanunk egy irodahelyiséget, amely a hagyományos munkakörnyezet hatékonyságát hivatott elősegíteni.

Összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek segítenek a professzionális munkaterület megteremtésében.

1. Listázzuk az igényeinket!

Mielőtt a nappali szabad sarkába beállítanánk egy kisméretű asztalt egy görgős székkel és kineveznénk azt irodának, nem árt, ha összegyűjtjük azokat az igényeket, amelyek kielégítésére mindenképpen szükségünk van akkor, ha berendezzük dolgozósarkunkat. Ilyen például, hogy jó legyen a wifi-jel, közel legyen a vonalas telefon és a faxkészülék, ha van, elférjenek az irattartók vagy éppen a tűzálló iratszekrény. Amennyiben ügyfeleket is fogadunk, elengedhetetlen egy olyan kis terület kialakítása, ahol nyugodtan és kényelmesen tudunk munkaügyekben egyeztetni.

2. A tökéletes hely kiválasztása

Miután a listával elkészültünk, ki kell számolnunk a területigényünket, majd ennek függvényében kell kiválasztanunk az ideális helyet az irodarész kialakítására. Fontos, hogy a munkavégzés helye csendes legyen és bizonyos szinten elszeparálva legyen a magánéletünk helyiségeitől. Különösen fontos ez, ha lakótársaink vagy gyerekeink vannak. A legjobb döntés egy ajtóval elválasztott külön helyiség berendezése. Ügyfélfogadás esetén pedig törekedjünk arra, hogy lehetőség szerint az irodarész a ház bejáratához közel essen, így vendégeinket nem kell végigvezetnünk magánéletünk színterein ahhoz, hogy tárgyalni tudjunk. Dolgozóhelyünk legyen világos, természetes fényben gazdag, de ne feledkezzünk meg a szembarát világítótestekről sem.

homeoffice1

3. Praktikusság és kreativitás

Amennyiben olyan munkát végzünk, amelyben elengedhetetlen a kreatív, innovatív gondolkozás, az irodahelységünket is alakítsuk úgy, hogy elősegítse a lehengerlő ötletek megszületését. A tágas, színes terek, a játékos kiegészítők mind-mind inspirálóan hathatnak. Amennyiben azonban komoly koncentrációt igénylő adminisztratív munkát végzünk, helyezzük előtérbe a praktikumot és úgy rendezzük be helyiségünket, hogy a leggyakrabban használt iratok és kiegészítők a lehető legközelebb legyenek íróasztalunkhoz.

homeoffice2

4. A bútorok kiválasztása

Mivel napjaink jelentős részét az otthoni irodahelyiségünkben fogjuk tölteni, fontos, hogy minőségi, ergonomikus kialakítású bútorokkal rendezzük be azt. Az íróasztal legyen nagy és kényelmes, a forgószék pedig mindenképpen rendelkezzen háttámlával, hogy munka közben gerincünket meg tudjuk támasztani. Mellőzzük a felesleges bútorokat és milliónyi mütyüröket, ezek ugyanis csak elvonják a figyelmünket a munkáról és zsúfolttá teszik munkaterületünket. Fontos azonban, hogy munkánk típusához illeszkedően megfelelő mennyiségű és minőségű tárolóval rendelkezzünk. Amennyiben gyermekeink vannak, válasszunk olyan szekrényeket, amelyek kulccsal zárhatók, így garantáltan nem lesznek színes dinoszauruszrajzok a hivatalos papírjainkon.

homeoffice3

5. Az óra, mint a helyiség fókuszpontja

A rugalmasság kulcsfontosságú előnye az otthoni irodában való munkavégzésnek, saját magunk érdekében fontos azonban, hogy napirendet alakítsunk ki és azt be is tartsuk. Éppen ezért helyezzünk el a főfalon egy látványos órát, vagy egy kisebb méretűt az íróasztalon, hogy akkor is tudjuk, mennyi az idő, ha teljesen elmélyülünk munkánkban. Ennek az egyszerű kiegészítőnek a segítségével megelőzhetjük azt, hogy összefolyjanak a napszakok. Ráadásul így munkaidőnk lejártával könnyebben csukjuk le a laptopunkat és zárjuk be magunk mögött az irodánk ajtaját.

 

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!
Kommentelj, vagy küldd el kérdésed, észrevételed
a blog@ujhazcentrum.hu e-mail címre.