OTTHONUNK ELEKTRONIKAI VÉDELME, KIVONULÓ SZOLGÁLAT IV.

2015. február 10.

Barkácsblogunk hasábjain volt már szó a riasztórendszerek fontosságáról, működési elvéről, mozgásérzékelőkről és sok másról. A kivonuló szolgálatok szolgáltatásait a következő sorokban elemezzük.

shutterstock_212528509Fontos tudni, hogy nagyon sok esetben az adott telepítő cég nem rendelkezik saját élő erős vonulószolgálattal, hanem egy másik nagyobb céget bíz meg a feladat ellátásával. Ezzel természetesen semmi baj nincsen, ez bevett gyakorlat. A másik fontos dolog a havidíjon felül, hogy évi hány téves vagy pánikriasztás van benne a szolgáltatásban. Ez azt jelenti, hogy a mi hibánkból (nyitott ajtó, stb.) szólal meg a rendszer, illetve, ha megijedünk és segítséget kérünk, ne kelljen egyszeri alkalmanként fizetni. Nyilván ez a darabszám nem kell, hogy magas legyen, mert shutterstock_146765984optimális esetben nem szólal meg rendszeresen a riasztó és nekünk sem kell mindig segítséget kérnünk. A kivonulási idő is sarkalatos kérdés, mert a MABISZ előírása 15 perces kivonulást ír elő. A legtöbb társaság ezt is vállalni tudja. Érdemes tisztázni a garancia és a rendszer-felülvizsgálati időt, illetve a későbbi díjakat is. Mint minden szolgáltatásnál itt is lehet hűségidővel kérni a felügyeletet, így kaphatunk bizonyos kedvezményeket. Ezen felül az egyik legfontosabb kérdés, hogy van-e kártérítési díj, és ha igen, milyen mértékű. Továbbá rendelkezik-e a cég felelősségbiztosítással. Ezt mindenképpen vegyük figyelembe.

A fentiekben már említett tényezők közül, az ügyeleti díjat befolyásoló tényező az, hogy hagyományos telefonvonalra kérjük a felügyeleti szolgáltatást, vagy a biztonságosabb és elterjedtebb GSM/GPRS alapú távfelügyelettel rendeljük meg. Mivel a hagyományos telefonvonalak visszaszorulóban vannak, így a legtöbb ingatlanba az első megoldás már nem jöhet szóba.

shutterstock_63861274Eddig kitértünk az elektronikai vagyonvédelmi rendszerekre (riasztókra), valamint segítséget nyújtottunk a kiválasztásukhoz.  Összegezve azt javasoljuk, hogy olyan céget bízzunk meg a rendszer telepítésével, aki a kivonuló szolgálatot saját magán, vagy partnerén keresztül tudja ellátni, valamint a szerződésben rögzítette a kártérítési, illetve a felelősségbiztosítási díj összegét is.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!
Kommentelj, vagy küldd el kérdésed, észrevételed
a blog@ujhazcentrum.hu e-mail címre.